Saltar ao contido principal

Rafael Pillado ,habla claro


 

Rafael Pillado comunica que padece un cáncer producido por el amianto



«Non quero que a miña enfermidade e a de tantos afectados sexa clandestina», apunta el histórico sindicalista y referente de la lucha obrera

01 feb 2022 . Actualizado a las 13:08 h.

«Estimadas amigas e amigos: estos días recibín a mala noticia de que padezco cancro. Cancro producido polo amianto. Un mesotelioma que limita o meu tempo de vida». Con estas palabras acaba de dar a conocer que padece cáncer Rafael Pillado (Cervo, 1942), histórico sindicalista y referente de la lucha obrera ferrolana.

En una carta abierta publicada en la página de Facebook de la asociación cultural Fuco Buxán, Pillado pide que se dé difusión a su caso. «Non quero que a miña enfermidade e a de tantos afectados sexa clandestina. Pretendo ademais que a miña reclamación sexa ocasión para denunciar os responsables dos nosos asesinatos silenciosos», apunta Pillado, que durante los últimos años ha luchado por los derechos de los trabajadores expuestos al amianto a través de la asociación Agavida, de la que fue su primer presidente y ahora es socio de honor. 

Pillado denuncia asimismo que la «dictadura fascista» autorizó la importación «sen límites» de una sustancia nociva como el amianto, que «a través da uralita contaminou a auga, as terras, os tellados e edificacións, e mata e segue matando a miles de persoas». Y concluye el escrito con un compromiso firme: «Pretendo tamén contribuir, mentras dure, á celebración do 50 Aniversario do 10 de marzo de 1972».

El histórico sindicalista, que tiene previsto denunciar su caso ante el Estado y exigir compensaciones como el resto de afectados, recuerda que Ferrolterra es una comarca «abrasada» por el amianto e insiste en la importancia de seguir luchando para que todo ese daño sea reparado

LA VOZ