Este vecino de Cedeira comenzó con esta llamativa propuesta hace décadas, pero lejos de su localidad natal. “Esta festa xa a organizaba eu alá en Lugo, polas zonas de Viveiro e Bretoña hai máis de 30 anos”, rememora. “Organizabamos actividades relacionadas coas festividades Celtas. Como son de aquí de Cedeira, ocorréuseme un ano propoñelo ao Concello pero relacionada cos celtas do Atlántico”. Aneiros explica que el Lugnasad es un compromiso adquirido por los contrayentes que solo duraba un año pero que podía renovarse. “Trátase da unión das parellas que se facía por esta época do ano. Xuntábanse durante un ano para pasar o inverno xuntos”.
Actividades paralelas
Además de estos oficios celtas, que comenzarán a las nueve de la noche, los que se acerquen a la villa de Cedeira podrán disfrutar de múltiples actividades, que comenzarán con un mercado medieval en el Paseo da Mariña, que abrirá sus puertas a las 11.30 horas. Media hora después se realizará el desfile y la recepción de las parejas. Se trata de una propuesta en la que podrán participar todos aquellos que lo deseen y que acudan vestidos de época.
Las fiestas cedeiresas ya han culminado pero la villa vivirá mañana un acontecimiento de alcance internacional. Se trata de la XVI edición de la celebración de las bodas celtas, impulsadas por la Asociación Amigos do Lugnasad, un evento en el que tomarán parte unas 20 parejas, todas procedentes de fuera de la localidad.
“A última hora sempre se vai sumando máis xente, tamén de aquí que repiten experiencia, pero xa temos confirmadas persoas que veñen de León, de Valencia, de Sevilla... tamén algunhas galegas da zona de Boiro e Salvaterra do Miño”, indica Manuel Aneiros, presidente de la entidad y conocido también por ser el druida oficiante de los enlaces. “Noutros anos tivemos xente chegados de Colombia, de Inglaterra ou de Dinamarca e Portugal”, resalta.